יום שבת, 20 במרץ 2010

צפונית וטוב לה- ניפוץ סטיגמות

השבוע זה שוב קרה. בדרך כלל אני מבליגה על זה וממשיכה הלאה אבל הפעם זה הצליח לחדור דרכי.
הכרתי סטודנט אינטליגנטי ומצחיק, חדש במכללה והשיחה זרמה בינינו. ברגע שהגענו לשאלת המקום מגורים והוא הבין איפה אני גרה- התגובה שיצאה לו מהפה גרמה לי לחתוך את השיחה כמה שיותר. ירד לי ממנו נורא וכבר לא רציתי להמשיך להכיר אותו, "נחמד" ככל שיהיה.
זאת לא הפעם הראשונה שאני נתקלת בתגובות כאלה, מה גם שכבר יצא לי לשמוע תגובות הרבה יותר גרועות אבל הפעם הגיעו מים עד נפש כמו שאומרים. כבר יצא לי להיות נוכחת במפגשים שבהם מילאתי את תפקיד מסמר ה"דחקות" וכל אחד העביר עלי סבב ביקורות או בדיחות על חשבוני בגלל מקום מגוריי.
בכל שיחה מקרית אני יודעת שהשאלה הזו תבוא בליווי תגובה טפשית. אין תגובה שעוד לא שמעתי ועדיין ישנם אנשים שבטוחים שזוהי הפעם הראשונה שאני שומעת את פניני השנינות והחוכמה שלהם.
אגדיל ואומר, כל מה שהוריי הרויחו ממרום חייהם הגיע הודות לעבודה קשה ומגיל 16 אני עובדת למחייתי ולא תלויה באחרים שיכלכלו אותי. אנוכי סטודנטית עצמאית לחלוטין. יצאתם כבר מהסרט שיש לי חשבון בנק לא מוגבל+קניות בכיכר המדינה+אוטו+דירה על חשבון ההורים? ברוכים הבאים למציאות שלי.
אין לי כל רצון להסתיר את מקום מוצאי או לשקר לגבי זה מהסיבה הפשוטה שאין פסול בלרצות חיים טובים יותר, להתלבש יפה ולהרגיש טוב עם עצמי.
אמנם אני גרה בצפון תל אביב אבל אני הרבה הרבה יותר מזה. זה לא מה שמגדיר אותי כבת אדם ולכן עצה קטנה יש לי עבורכם:
בפעם הבאה שאתם מכירים מישהו ו"מתייגים" אותו לפי קטגורית הסטיגמות שיש לכם במוח ----כי זה יחסוך לכם זמן מאשר אשכרה להכיר את האדם שמולכם לעומק-----אתם אלה המתנשאים שתפסידו...




ובנימה אופטימית יותר, העונה הכי אהובה עלי בארץ הגיעה- האביב. הטמפרטורות והלחות עדיין בגדר הנעים. יש פריחה יפהפייה ברחובות ופסח בפתח.... התלבושת שלי צבעונית למדי בהשראת האביב.
WAKE UP AND SMELL THE ROSES
התלבושת שלי: קשת ירוקה- מיכל נגרין, חגורה חומה דקה- שנות ה70 מאמא, תיק ורוד לילך- בורדו, טוניקה על זמנית יפהפייה שלי- סאמפל של פורנרינה, גרביון משבצות ורוד- אמריקן אפרל, מגפיים ירוקות- FLY LONDON ברשת סטורי.











השבוע קפצתי לעזריאלי בתשע בבוקר- תשע וחצי החנויות נפתחות. הייתי בין הראשונות להיכנס ל-H&M ויצאתי עם קניות שוות במיוחד. חצי שעה אחר כך, התור בכניסה הגיע עד למעליות השקופות וכך גם התור לתאי ההלבשה ולקופה. מה אגיד שעוד לא נאמר, החנות ענקית ויש מבחר רב של בגדים. מידות עד 52 ארופאי אבל בגלל ההסתערות על בחנות אין במלאי הרבה מידות מדגמים מצליחים.
כנראה שאף אחד לא הולך לעבודה או ללימודים שכן התור היה מלא תיכוניסטים ונשות קריירה למיניהן. לא לשכוח שפסח בפתח וכל מי שיהיה בחופש בטח ינצל את הזמן ללכת לחנות אז אני ממליצה לבוא מוקדם בבוקר או..לבוא אחרי פסח. מבטיחה שיש למה לחכות ולבוא.  רק תבואו סבלניים ועם אסטרטגיית הישרדות מתוכננת מראש.


תודה למאיר הצלם שמגלה בעזרתי כשרונות חבויים.
התחלת שבוע טובה ואולי בתקווה שהגשם יבוא לבקר קצת,
תמר.


6 תגובות:

  1. אני לא חושב שאת צריכה להתנצל על מקום מגורים כזה או אחר, כן, יש סטיגמות ולעיתים כולנו צוחקים עליהם אבל תמיד צריך לדעת היכן להציב את הגבולות כדי לא לפגוע.


    אחלה תמונות, גם הבחירה האישית שלי מהמבחר :-)


    מאיר

    השבמחק
  2. תמרי את לא צריכה לקחת ללב דברים שאנשים חסרי טקט אומרים. לכל אחד יש סטיגמה שיכולה להיות הנקודת תורפה שלו, זאת במקרה שלך. אין לך במה להתבייש.
    יעל.

    השבמחק
  3. חמודית
    אהבתי את הביקורת החברתית הנוקבת..
    המשיכי כך!
    גם הבגדים ממש לטעמי!
    וסחטיין על התמונות, אין ספק שיש מגמה חיובית :)אהבתי את הזויות ואת הטבעיות שבתמונות.
    שבוע מעולה ופורה!
    דפנולה

    השבמחק
  4. אני מניחה שאפשר לחלק את התשובה לשני חלקים: מי שמתייג על סמך מקום מגורים הוא אידיוט, אבל לפעמים אנשים שמתגוררים במקום מסוים מתנהגים בצורה מסוימת. אני מניחה שבמקרה שלי, המחמאה האולטימטיבית שהיתה לאנשים עבורי היא "ממש לא מרגישים שאת מחולון" או "את באמת גרה בבת ים?". סטיגמות עובדות לשני הכיוונים, ויש ככל הנראה מספיק מקרים שמאשררים אותן. אל תהיי קצרת רוח, לכולנו יש עמדות מטופשות שאנחנו משום מה ממשיכים להחזיק בהן.

    השבמחק
  5. אווטפיט יפה ואביבי בהחלט!

    אין כמו להיות עצמאי, גם אני פחות או יותר יצאתי לחיי העצמאיים בגיל 18 (אולי אפילו טיפה לפני) ואני כל כך נהנת מהחופש והעצמאות שאי אפשר אפילו לתאר!
    שרונה

    השבמחק
  6. תודה רבה על כל התגובות! אני לא קצרת רוח, להיפך: הבעיה שלי היא שאני אף פעם לא מראה שדברים מפריעים לי ועכשיו אני מנסה לשנות את זה. ישנם דברים שחייבים להיאמר כדי שיהיה שינוי (אפילו קטן) ביחסים בינאישיים.

    השבמחק