יום ראשון, 11 באפריל 2010

כל מה שרציתם לדעת על אי.ביי. ממיטב המומחיות

ברוכים הבאים לאתר שניתן לקנות ולמכור בו ה-כ-ל! והכל בלחיצה קטנה מהמחשב האישי. רק כשנכנסים לעניין מבינים כמה כסף חוסכים לעומת המחירים בארץ. בדוק.


הנה כמה מדריכים שילמדו אתכם ה-כ-ל על האתר הכי חשוב בעולם:
יכולתי לכתוב לכם מדריך בעצמי אם הייתי בטוחה שאעשה עבודה יותר טובה אבל המדריכים כתובים בצורה מפורטת ומושלמת שחבל לי להרוס.
אני בעצמי למדתי מן המדריכים האלו ובעידודה של לובה מהבלוג I HEART FASHION
התחלתי לזכות במכרזים שם. אז בזכות לובה התמכרתי וחסכתי! תודה!

מדריך 1

מדריך 2

מדריך 3 של הבלוגרית נעלולה- אם תגללו למטה תראו את כל הכתבות שלה בנושא.


שני הבלוגים מומלצים מאוד לקריאה והם מהאהובים עלי!!


כמה עצות ממני למתחילים באי.ביי:
1- קבעו תקציב חודשי מראש. באי.ביי יש מציאות בלי סוף ואפשר להיסחף בקלות.


2- מדדו את עצמכם בס"מ (חזה, מותן, ירכיים) והעבירו את המידות לאינצ'ים. ממליצה לכם לקחת נעל וג'ינס נוחים ולעשות עליהם מדידות. המוכרים תמיד מספקים מידות לכל איזור בפריט באינצ'ים וככה לא תוכלו לטעות במידה.
אתר שימיר לכם מידות לכל דבר בערך
אתר בינלאומי למידות נעלים

3- במכירות בהן אין משלוח לארץ ואתם ממש רוצים את המוצר, כדאי לשאול את המוכר האם הוא מוכן לעשות ג'סטה ולשלוח לארצינו היפה. היו ששילבו מניעים פוליטיים בתשובתם השלילית.קורה.


4- גם אם הצעתם BID או זכיתם במכרז ופתאום התחרטתם, ישנה אפשרות לבטל את המכירה דרך EBAY HELP או לבקש מהמוכר יפה לבטל את הזכיה או ההצעה. עוד לא קרה לי שלא באו לקראתי.


5- תמיד תמיד תמיד לבדוק את ה-FEEDBACK שהמוכר קיבל. זוהי האמת היחידה באתר. המוניטין שווה הכל.


6- אם תוך 30 יום לא קיבלתם את המוצר, צרו קודם קשר עם המוכר ובו זמנית תפתחו קייס באתר על מנת שיוכלו לעזור לכם. יש לכם 45 יום מסגירת המכרז לפתוח קייס. אחרי התקופה הזו, אי.ביי. לא יעזרו לכם לקבל את כספכם בחזרה או לדאוג שהמוכר ישלח לכם בשנית. תוכלו לדבר בינתיים עם חברת האשראי או להציק למוכר בשאלות. ביקורת רעה תסייע לכם מול מוכר עקשן. רק תהיו זהירים כי לבטל את הביקורת הרעה כרוך בלא מעט פרודצורה.


7- מצאתם את פריט חלומותיכם הרטובים? תסגרו עם המוכר על הקניה לפני סיום המכרז וככה תמנעו ממישהו אחר לגנוב לכם את המציאה.


8- בא לכם לברר עוד פרטים על המוצר? שלחו הודעה למוכר או שאלות לקונים שהגיבו ב-FEEDBACK של המוכר. הציעו במודעה שמכילה המון מידע ותיעוד של המוצר. במודעות של 30 תמונות על אותו זוג נעליים-אין הפתעות.


9- I'M NOT HAPPY: שלושת המילים שיגרמו לכל מוכר לבוא לקראתכם. אני קיבלתי החזר כספי יחסי כפיצוי על צבע לא תואם למודעה או שרשרת חדשה במקום זו שנשברה. בתמורה לכך השארתי 5 כוכבים בכל קטגוריה.


10- תהיו ספציפיים במילות החיפוש וככה תחסכו לכם הרבה זמן.


11- גובים מכס מעל 50 דולר. לידיעה. רוב המוכרים מסמנים את החבילה כמתנה ושווי נמוך מאוד וככה מקטינים את האפשרות שמכס ישראל יפול עליכם.
ידיד שלי קנה פלאפון ב700 דולר ותפסו אותו במכס. המוכר שלח אליהם קבלה פיקטיבית בסך 200 דולר ורק עליהם שילם ידיד היקר מכס.


12- במכירות שבהן ישנה אפשרות ל-BEST OFFER הציעו כחמישים אחוז פחות מהמחיר המבוקש. אם לא תזכו, המוכר כבר יידע אתכם מאיזה סכום הוא מוכן למכור.


עבור חלק מהמוכרים EBAY זו הפרנסה היחידה שלהם. היו כנים, הוגנים והכי חשוב מתחשבים. המון גורמים מעורבים בשליחת החבילה והמרחק ליעד לעיתים עצום. סבלנות עוזרת!


אם יש עוד שאלות ניתן ליצור איתי קשר בפייסבוק או במייל: tamtumm@gmail.com
מקווה שעזרתי לעוד התמכרות לבוא לעולם,
תמר.

6 תגובות:

  1. תודה רבה על ההמלצה. את צודקת שמוכרים תמיד נרתעים לשמוע שהלקוח שלהם לא מרוצה אבל הם לא תמיד ימהרו לפצות אותו סתם כך. נתקלתי במצבים שבהם לא הייתי מרוצה מהמוצר וכדי לקבל את כספי בחזרה הייתי צריכה לשלוח את המוצר בחזרה למוכר. כאן נוצר המצב האבסורדי- כדי לקבל החזר על נעליים מגוחכות שהזמנתי ועלו 120 ש"ח כולל המשלוח נדרשתי לשלם דמי משלוח להונג קונג בעלות של 100 ש"ח (כמובן שלא שלחתי בסופו של דבר). לא חשוב כמה תפני לפייפאל או לאיביי ותסבירי להם שזה לא הגיוני שתחזירי מוצר שאת לא מרוצה ממנו בעלויות כאלה- זה לא יעזור. הנהלים של פייפאל ואיביי אומרים שאת יכולה לקבל החזר רק במידה ואת מחזירה את המוצר.

    השבמחק
  2. טוב תחזיקי לי אצבעות למה אני לא מתקדמת עם הטכנולוגיה הזאת. תתכונני להצפת מיילים.

    השבמחק
  3. לובה היקרה!
    גם לי קרה אותו מקרה רק עם מכשיר חשמלי שלא עבד. אמנם הוא עלה 30 שקל והמשלוח לסין היה עולה לי 20 שקל אז ההחזר לא היה משתלם לי. ניסיתי להסביר את זה לפיי פאל ולאי.ביי אך הם די אטומים בנושא. כמובן שהשארתי את המכשיר אצלי והוא היום משמש כמשקולת נייר אלגנטית.

    השבמחק
  4. עד כה, טפו טפו, היה לי המון מזל באיביי. אולי נפלתי על מוכרים טובים ואולי מפני שאני ממעטת לקנות מהמזרח. בכל מקרה, ממליצה בחום לבדוק את הפידבקים של המוכר בחודש החולף ולקרוא בעיון את השליליים שבהם - אלה המקומות שבהם הוא חלש.

    השבמחק
  5. האטימות הזו אכן משגעת. מעולם לא הבנתי את הצורך להציב מענה אנושי ושירות לקוחות אם בסופו של דבר הם משננים לך הכל כמו תקליט שבור.

    השבמחק
  6. תמר,
    יש לי רק דבר אחד להגיד לך על מה ואיך שאת כותבת:
    את מלכה! ועוד מסוגננת...

    השבמחק