יום חמישי, 27 במאי 2010

הלקוח תמיד צודק?!

רציתי לעשות מעין ניסוי ואת הפוסט הקודם לא פרסמתי בפייסבוק. נכנסו אליו רק 400 איש. מסתבר שהפרסום בפייסבוק כן עובד. מי שעוד לא ראתה, מוזמנת לגלול למטה ולקרוא אותו.

רציתי לשתף אתכן במקרה מרגיז שקרה לי השבוע.
חמישי שעבר ביקרתי בשוק האקססוריז וקניתי טבעת בדוכן בשם LEE BONK שהיה עמוס בלקוחות. יום שבת חזרתי אל השוק כדי להחליף את הטבעת, שהתברר היה שגדולה למידתי ושורטת כי הגימור שלה לא היה חלק!!!!
 לי ,בעלת הסטודיו, הסבירה לי שאצטרך לבוא לסטודיו שלה כי החלפות היא לא עושה בזמן השוק. היא לא היתה נחמדה וייחסתי את זה ללחץ של הלקוחות הצובאים על דוכנה. היא מכרה יופי של דברים במחירי רצפה כיאה לשוק.
יום ראשון היא לא עובדת, הגעתי לסטודיו ביום שני כשעתיים לאחר מועד הפתיחה ולהפתעתי הסטודיו היה מבולגן ולא מוכן לקבלת לקוחות. היא רצתה שאחזור עוד חצי שעה אבל לא רציתי לאחר לשיעור במכללה.  היא דרשה תוספת של 30 שקלים לצורך הקטנת הטבעת ולא הסכמתי לשלם את זה שכן ביום שבת בשוק, תוספת הכסף לא הוזכרה.

רציתי להחליף לטבעת אחרת שנמכרה באותו מחיר בשוק אבל לי לא הסכימה לבוא לקראתי ודרשה מחיר פי 3 מהטבעת שקניתי- כלומר 450 שקלים.      ראו עדכון למטה.
היא הוסיפה להיות לא נחמדה בגישתה ולכן עזבתי את הסטודיו בהרגשה רעה. העניין לא נפתר עד היום. אליה אני לא חוזרת.  
אני לא תומכת בגישה של "הלקוח תמיד צודק" אבל קיבלתי ממנה את ההרגשה שאני חייבת לה ושאני צריכה אותה יותר ממה שהיא אותי. זה נכון שהיא לא תתעשר ממני אבל היא כן הפסידה לקוחה חוזרת ויצא לה מוניטין רע אצלי.
בתור צרכנית מהשורה, אני בוחרת להביא את זה לידיעתכן. תחושת ביטחון של "יש למי לפנות במידה וקרה משהו" נורא חשובה לי ובעלת הסטודיו הוכיחה שלא ניתן לסמוך עליה בעניין הזה.

אני מקווה שבפעם הבאה שתיתקלו בדוכן שלה באיזשהו אירוע, תזכרו שלקנות בזול אצלה, אומר לקחת סיכונים.
כמה חנויות אחר כך, מישהי יידעה אותי ש-LEE BONK עומדים לסגור. אני לא יודעת אם השמועה נכונה אבל אני יכולה להבין על מה היא מבוססת.

בהזדמנות זו אגיד תודה לשלומית אופיר, ליאת גינצבורג ואיילת שחר (שהפעילו דוכנים בשוק) ובאו לקראתי כשהיה צריך. הן לא דרשו ממני תוספת מחיר על תיקונים וכו'. מהיכרות קודמת איתן, אני בהחלט יכולה להמליץ על איכות המוצר כמו על
איכות היוצרת.


עדכון לפוסט (28.05.10)- חברה שלחה לי לינק לחנות האטסי של לי בונק. (אטסי זה אתר מכירות של אומנים מכל העולם). על הטבעת שרציתי לקנות בסטודיו היא ביקשה 450 שקלים, (כזכור פי 3 מהטבעת שקניתי בשוק האקססוריז)  ובאתר אטסי היא מוכרת את אותה טבעת ב-89 דולר. נעגל את זה ל- 360 שקלים. זה 90 שקלים הבדל ממה שהיא דרשה ממני לשלם בסטודיו שלה!!!!!!! היא לא הסכימה לרדת מהמחיר הזה בתואנה שזהו מחיר הסטודיו.

זה כבר לא עניין של הקשבה ללקוחות, זה עניין של ניצול וחליבת הלקוח עד הסוף.
הלקוח תמיד צודק?! אצל LEE BONK כנראה שלא.

10 תגובות:

  1. כאלה אנשים לא יודעים לנהל עסק מצליח, ואם היא לא תסגר עכשיו אז עם הגישה הזאת במוקדם או במאוחר זה יקרה במילא... לפחות תתנחמי בעובדה שלא שילמת הרבה כסף... :)

    השבמחק
  2. תודה תמר מתוקה (-:
    היה לי ולחברותי שעזרו לי ביריד (המוכרות המהממות) לעונג להכיר אותך. את מקסימה ומלאה בשיק! ועוד דבר מאדחשוב - ג'ינג'ית
    (-:
    נשיקות

    השבמחק
  3. כל הזמן לנצל ולהאשים ולהיות לא נחמד אחרי שכבר לקחת את הכסף מהלקוח אבל בלי להביט טיפה קדימה על האפשרות שלקוח מרוצה יחזור ויביא את החברים שלו

    לפעמים נידמה שבעלי עסקים לא מבינים ששירות הוא עוד מוצר שאתה מוכר בחנות שלך

    השבמחק
  4. אל תדאגי, בעסק הזה אם אין לך את ההקשבה ללקוחות שלך, את פשוט לא תצליחי. אחרי שלקוחות לא יחזרו היא תבין. ד'

    השבמחק
  5. באמת ברור למה היא לא מצליחה, חשוב להיות קשוב ללקוחות. אני יכולה לתת לך דוגמא על אבישג קופלמן (מכופתרות) שקניתי ממנה עגילים ירוקים מקסימים בשוק פלסטיק האחרון, ומשהו לא ברור קרה להם (סוג של חלודה או משהו דומה). יצרתי איתה קשר, ובלי להסס ביקשה שאני אחזיר אותם, ותוך שבוע קיבלתי אותם חזרה מסודרים ומתוקנים, ללא תוספת תשלום ואפילו על המשלוח היא לא גבתה. כמובן שמעבר לעובדה שהיא מוכשרת בטירוף, חוויה כזו מעודדת אותי לחזור אליה.
    אז אותה בחורה הפסידה אותך וכנראה את כל מי שקוראת את הבלוג שלך :)

    השבמחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  7. לכל המגיבים, אני שותפה שלמה לתחושותיכם.

    טל- כבר פרסמתי כאן את אהדתי לאבישג קופלמן. יש לי כמה תכשיטים
    ממנה והיא אף פעם לא אכזבה אותי. רציתי להודות לה יחד עם שאר המעצבות
    אבל היא לא הופיעה בשוק האקססוריז ולכן
    הושארה מחוץ לתודתי.

    השבמחק
  8. אומרים שההמלצה הכי טובה עוברת מפה לאוזן. תודה ש"המלצת" לנו. מקרים כאלה חייבים לקחת בחשבון. שתקני רק אצל מוכרים טובים ונחמדים. באהבה דנית.

    השבמחק
  9. תודה רבה על האנפורמציה
    חשוב לדעת

    השבמחק
  10. דווקא לי יש רשמים מאוד חיוביים בלי בונק
    גם אני ביקרתי אצלה בשוק האקססוריז וקניתי טבעת חמודה אבל אחרי שהלכתי איתה יום שלם היא קצת לחצה לי- הלכתי אליה לחנות והחלפתי אותה בלי שום בעיה. הם היו מאוד נחמדים ולא עשו בעיות

    השבמחק