יום ראשון, 13 ביוני 2010

ספיישל חתונות 1- טבעות



עונת החתונות בפתח וחשבון הבנק שלי במתח.
אני מצולמת כאן עם שמלה שהיא רפליקה לשמלה שלבשה בלייר מגוסיפ גירל. מצאתי אותה באי.ביי ולדעתי היא מצוינת ומיוחדת לכל אירוע.  בניגוד לדעה שמרנית, אני חושבת שלצאת לאירוע (שהוא לא חתונה ) עם שמלה לבנה הוא לגיטימי לחלוטין ונורמטיבי כמו לצאת עם שמלה שחורה.  


תכנון החתונה מתחיל בשאלה מסוימת מלווה בחבר טוב של האישה: יהלום!

היהלום הוא מינרל קשה שמופק מפחמן בלבד. הוא נוצר ממאגמה בעומק האדמה בעומקים של כ-150 ועד 250 קילומטרים ובטמפרטורות של כ-1000-1200° צלזיוס . (מסכן בטח חם לו).
איכות היהלום נמדדת לפי ארבעה קריטריונים: משקל הקראט, צלילות, צבע וליטוש.
ישנם יהלומים שנוצרים בתנאי מעבדה והם זולים במאות אחוזים מיהלום טבעי.

כשהייתי ביום טיול מאורגן באמסטרדם, לקחו אותנו למפעל יהלומים ושם הראו לנו יהלום גולמי (לפני ליטוש) בגודל של פחית קולה. הוא לא דמה לתוצאה שהסופית שכולנו מייחלות לה אבל עדיין הייתי שמחה לשים את ידי עליו.  באותו מפעל הראו לנו רמות שונות של צלילות יהלומים, מהכי פגום להכי מושלם וזה מדהים איזה הבדל יש בניצוץ. ובינינו, בנות מה שווה יהלום בלי ניצוץ?!

אני רוצה להביא לתודעה שלכן מושג בשם "יהלומי דם". רוב היהלומים בעולם מגיעים מאפריקה אך יש מדינות כמו סיירה ליאון וליבריה בהן המצב הפוליטי מעורער. בהיעדר שלטון מבוסס, כוחות מורדים כורים את היהלומים באופן לא חוקי ומוכרים אותם לכל החפץ במטרה לממן את פעילותם הטרוריסטית. הדרך להשגת היהלומים הללו על ידי הכוחות השונים מלווה ברציחות אכזריות, בניצול האוכלוסייה המקומית ובעבדות.
הסרט "לגעת ביהלום" בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו השכיל להביא את הנושא לדיון בציבור העולמי ולכן בעת קניית יהלום, דרשו תעודה שמוכיחה כי הוא נכרה ונסחר בצורה הוגנת. זה לא ימנע את התופעה בצורה מוחלטת אך אני בטוחה שלא תרצו לממן בדרך עקיפה מלחמות מיותרות בכספכם.


אפשר למצוא היום אלפי סוגים שונים של טבעות אירוסין, בסגנונות שונים: שיבוצים של יהלומום סוליטר, שלישיית יהלומים או עם אין ספור יהלומים משובצים בדיוק רב. הכל מסתכם שני דברים: סנגון ותקציב.


לכן, לפני שהחתן יוצא לקניות, כדאי שהוא יגלה את 4 הדברים הבאים:

1. איזה סגנון הכלה המיועדת אוהבת. תשאל אותה, את חברותיה, את אחיותיה, את אמא שלה, תגלה לבד, תנסה ליזום שיחה על טבעות, קח אותה לקניות, תגיד לה שבא לך לראות שעון בחנות התכשיטים, ותזרום איתה, תגלה את הטעם שלה.

2. תבחר את היהלום שהיא תאהב. גם כאן, לך על פי הצבע שהיא אוהבת, הצורה והגודל.

3. תעשה בדיקת מחירים בחנויות רבים, בבורסה ליהלומים. אל תשכח שיהלום איכותי עשוי להגיע לאלפי שקלים. הבדלים של כמה אחוזים לכאן או לכאן עשויים להיות של מאות שקלים.

4. תבחר לקנות את התכשיטים תמיד במקומות אמינים, לא במקומות בלתי מומלצים או בלתי מוכרים. השתמש תמיד באינטרנט לחיפוש מקומות והמלצות על מעצבי תכשיטים.


תמיד כדאי להעדיף יהלום איכותי על פני גודל. לא שווה לקנות טבעת גדולה אם היא לא איכותית ואין בה שבירת אור נאותה או שקיפות יחסית. זו תהיה טבעת שבחירת ליבך תענוד מדי יום ובוודאי תרצה שהיא תהיה מרוצה ממנה. לכן, מצד שני לא תרצה "להיתפס" בעיניה כקמצן.

טיפ: כדאי לקחת מידות לאצבעות בסוף היום, שאז האצבעות נפוחות יותר מהבוקר ולא יקרה מצב שהטבעת לא תעלה על פרק האצבע שלכן.

הנה כמה סוגי חיתוכים שקיימים בשוק:   החיתוך של היהלום יקבע כמה היהלום יחזיר אור ויהיה שקוף או לא. חיתוך מקצועי יביא לעלייה של ערך היהלום.

להלן כמה טבעות שממש אהבתי ויעטרו בכבוד רב את ידה של כל כלה ממוצעת:

שפר יהלומים:


דני אליאב:


זיוה דן:


                                                            טיפאני האחת והיחידה:

התמונות לקוחות מהבלוג של שרונה ותמר: photo.fashion.passion
ואחרי בילוי בכמה חופות לאחרונה כבר צברתי ניסיון: בעיקרון לפי היהדות טבעת הנישואין צריכה להיות נקייה מכל חריטה, אבנים או עיטור כלשהו.
למה? האישה תתפתה למראה הטבעת ועלולה לחשוב שהיא שווה יותר מערכה האמיתי. בנוסף, על מנת שהכלה לא תתן חשיבות יתר על המידה לאבני החן שבטבעת ותסתנוור מהאבנים היקרות.


יש לי חברה שיש לה 2 טבעות נישואין זהות בצורתן אך אחת בזהב לבן והשנייה בזהב צהוב.  למה? כדי שתוכל להתאים את הטבעת לבגדים.
לא היא לא עשירה. היא פשוט אישה עם סטייל.

למה הרב שואל את החתן אם הטבעת שווה פרוטה?
הכלה חייבת לדעת שהטבעת שווה לפחות 10 אגורות, שהחתן קנה את הטבעת מכספו שלו ולא שילם עליה באמצעות תשלומים באשראי או בשיק. התשלום האחרון יהא חייב להיפרע לפני החופה, כך אין עוררין על שייכות הטבעת בעת החתונה.

ALL YOU NEED IS LOVE
שבוע טוב

4 תגובות:

  1. בהחלט לא נכון מה שכתבת על הסיבה שאסור שתהיה חריטה,
    הסיבה שהטבעת צריכה להיות שלמה ופשוטה וללא חריטות או אבנים יקרות זה שלא יהיו הבדלי מעמדות ולעשירים יהיו טבעות מפוארות ולעניים תהיה פשוטות.
    העניין הוא שכולם במעמד החופה שווים ואין במעמד זה הבדל בין עשירים לעניים

    השבמחק
  2. היי

    השמלה הזו הופיעה בגוסיפ גירל? היא של מארק ג'ייקובס למיטב ידיעתי, מדהימה.

    השבמחק
  3. DANA - אני שמחה לראות אותך פה אחרי תקופה מאוד ארוכה שנעלמת לי! ברוכה השבה. השמלה אכן מדהימה ומצריכה אירועים....שהלוואי ויגיעו בקרוב.

    השבמחק
  4. תודה על הפרגון, כיף שיש לנו טעם זהה :)
    שרונה

    השבמחק