יום ראשון, 14 בנובמבר 2010

ביקור ב- BETTER PLACE

אחי ואני ביקרנו במרכז מבקרים של חברת BETTR PLACE של שי אגסי. בתור צרכנים ירוקים חשוב לנו לשמוע על חידושים בתחום.

BETTER PLACE- מה זה בעצם?
חברה ששמה לה למטרה להפסיק את השימוש בדלק ולעבור למכוניות שעובדות על חשמל.


נכנסנו לאולם עם אמצעים חזותיים מתקדמים וחדשניים שעוד לא ראיתי במקום אחר. מקומות הישיבה באולם היו מושבים ממוחזרים שנלקחו ממכוניות שנגרסו. אני ישבתי על מושב טויוטה שנת 1989 ואחי ישב על סובארו שנת 1992. בסרט שראינו הוצגו לנו מניעי החברה: הפסקת התלות בדלק (אינטרס לאומי וכלכלי) ויצירת עולם פחות מזהם עם אוויר נקי יותר (נחיה שנים רבות ואיכותיות יותר).  האנרגיה ששימשה אותנו באלף הקודם כבר לא טובה לנו והגיע הזמן לעבור למשהו חדש ובריא יותר.

בעיקרון המכונית החשמלית יכולה לנסוע 160 ק"מ לפני שהסוללה שלה תגמר. הארץ שלנו קטנה במימדים ולא כולנו נוהגים מעל 160 ק"מ בכל יום ויום. מה גם, שלפי חזון החברה, יהיו לכל אחד מאיתנו שקע חשמלי אישי בבית וגם במקום העבודה וכך המכוניות יטענו כל הזמן ולא "נתקע" בלי סוללה. בבוא הזמן הפרויקט יתרחב ושקעים חשמליים יוצעו לנהגים גם בחניונים ציבוריים, במרכזי קניות וכו'.

אם בכל זאת יתחשק לנו לנסוע מתל אביב לחיפה, נצטרך להחליף סוללה בדרך והמחשב במכונית יכוון אותנו לתחנה מיוחדת להחלפת סוללות. במיצג במרכז המבקרים צפינו בתהליך החלפת סוללה במכונית החשמלית. כל התהליך אוטומטי לחלוטין, הנהג לא צריך לצאת מהמכונית. 3 דקות ואתם בחזרה לכביש המהיר.
זוהי תמונה להדמיה בלבד. במציאות הבמה מוסתרת וההחלפה לא נראית כזו מאיימת.


הקטע הכי טוב במרכז הוא הנהיגה על המכונית החשמלית. המכונית מאיצה הרבה יותר מהר ממכונית המונעת על דלק, נוסעת חלק ולא "מתפזרת" בסיבובים אבל הדבר הראשוני ששמתי אליו לב היה השקט. לא עוד רעש של מנוע עובד וזה ממכר. מה גם שבמכוניות חשמליות יש חלקים עמידים שאינם מתבלים כתוצאה מחיכוך והן נחשבות ליותר בטיחותיות כיון שרפידות הבלמים של החשמליות אינן תלויות בדלק....

המכונית שתשווק בארץ במסגרת החברה תהיה רנו FLUENCE. כל נהג שיצטרף לחברה יצטרך לרכוש חבילת מנוי חודשית כאשר התשלום עבור שירותי הטעינה והחלפת הסוללה ייעשה אחת לחודש, באמצעות חשבון חודשי קבוע וידוע מראש. החישוב ייעשה על פי צריכת הקילומטרים והשימוש ויותאם לצרכי הנהג.

אחרי הביקור במרכז, גלגלתי ברחבי האינטרנט ומצאתי המון ביקורות שליליות על החזון של החברה ועל היישום שלה. לא מן הנמנע שהביקורות השליליות נכתבו או פורסמו ע"י יצרניות מכוניות הדלק. הן הרי יאבדו את פרנסתן כשהפרויקט יצא לדרך לכן, אני תמיד אומרת שהכל צריך לקחת בפרופורציה. גם ביקורות.


כולי תקווה שהפרויקט הזה אכן יתחיל בעוד שנה שנתיים וישגשג.
בבוא הזמן אציע לחברה שניתוק המכונית מהשקע החשמלי יעשה ע"י מפתח ייחודי לנהג כי אני רואה בדמיוני את הבן השובב של השכנה עושה לי מעשה קונדס ומשאיר את המכונית שלי לא טעונה בלילה...

חשוב לזכור שככל שמספר המשתמשים והמתחרים יעלה, העלויות ירדו.

**** היו לי תמונות מבנה המכונית החשמלית מבפנים וכמובן אאוטפיט אבל הן נמחקו מן המצלמה.
לאתר החברה הישראלי


THINK GREEN

תגובה 1:

  1. לי הוסבר שלא ניתן לגעת בכבל החשמל ללא הכרטיס מנוי, כך שאף אחד לא יכול לקחת את הכבל.

    השבמחק