יום חמישי, 9 בדצמבר 2010

להתנדב זה לתת מכל הלב- PASSION

מיום ראשון עד שלישי הייתי בחופשה בצפון. כשקרה האסון בסוף שבוע, היה לי ברור שצריך לשנות קצת את ייעוד החופשה ולהתגייס לעזור למשפחות שאיבדו את כל רכושן בשריפה. במהלך החודשים האחרונים צברתי שלושה שקים ענקיים של בגדים מותגים חדשים שאותם ניסיתי להחליף באתר ההחלפות. מכיוון שלא מצאתי באתר תמורה הולמת לבגדיי, החלטתי לתרום את הבגדים הללו למשפחות במקום לנסות לייצר רווח מדבריי החדשים לגמרי עם טיקט.

בעבודה הצלחתי להתרים עוד המון ציוד (כלי מטבח, שמיכות וכו') וכמובן כסף. המכונית שלי הייתה עמוסה עד אפס מקום בתרומות שאספתי ונאלצתי לקחת את הדברים הכי נחוצים לחופשה שלי. הפעם לשם שינוי, ארזתי בדיוק מה שהייתי צריכה ולא מעבר. בדרך כלל אני אורזת המון בגדים בסגנונות שונים כי אני אף פעם לא יכולה לחזות מה יתחשק לי ללבוש באותו יום. הפעם לקחתי כמה בגדי בייסיק ומהם שילבתי כמה תלבושות.

המפתח לכל תוכנית הוא שינוי וכך מצאתי את עצמי סוטה מהמסלול החופשתי לכיוון בית אורן. ניקיתי, סחבתי, פרקתי, ארזתי, מיינתי. פגשתי משפחות ממורמרות, מיואשות, קצת בהלם ובעיקר מפוחדות. מהלא נודע. מאיך למצוא כוחות להתחיל ה-כ-ל מחדש.

המראה והאווירה במקום היו קשים ומדכאים. מצב הבתים בלשון המעטה עגום והכרמל...עדיין לא מעכלת את המרחבים העצומים השרופים שראיתי. מתוך כוונה לתת כבוד ופרטיות למי שלא שפר עליו המזל בחרתי לא להציג כאן תמונות.

לא יכולתי שלא לחשוב מה הייתי מצילה אם הבית שלי היה חס וחלילה נשרף והייתי צריכה להתפנות ממנו תוך שניות. האם הייתי בוחרת לחטוף כמה בגדים אהובים, האם הייתי זוכרת לקחת את האלבומים המשפחתיים שאין להם גיבוי או את התכשיטים שסבתא הורישה לי ויש להם ערך בל יתואר בעיניי?!

היה לי חשוב וכיף לתרום מזמני ואני מקווה שיתאפשר לי לעשות זאת שוב בקרוב. מי ייתן ויעזור ואותן משפחות תוכלנה להגיע במהרה לבית חדש שבו ייצרו זכרונות חדשים של שמחה ואהבה.

מחר פוסט תמונות מהטיול שלי, נקודת אור קטנה בחג שנהרס לנו.


9 תגובות:

  1. כל הכבוד!!
    עמית דרוקר

    השבמחק
  2. זה נשמע כמו מעשה מדהים ורואי להערכה.
    אני מאוד אשמח לראות את התמונות מהטיול שלך :)
    נשיקות

    השבמחק
  3. כל הכבוד לך. זה צעד יוצא דופן, מדהים שבחרת לעשות אותו.

    השבמחק
  4. היי תמר. התרגשתי לשמוע, אם הייתי יודעת הייתי מצטרפת אלייך בשמחה. אני גאה בך על עניין התרומות. גם אני תרמתי לאחרונה 5 ארגזים עם בגדים (אלה שניסיתי להחליף באתר ההחלפות ללא הצלחה) וזה היה הדבר הכי נכון לעשות. אסון הכרמל הוא נורא בכל קנה מידה אפשרי והעובדה שהיית שם ועזרת ותרמת מזמנך ומחפצייך הם בהחלט נקודת אור בחג העצוב הזה, ואני מאוד מעריכה את זה. כל הכבוד!

    השבמחק
  5. כל הכבוד לך!

    השבמחק
  6. שמחה שהעליתי את זה לסדר היום שלכן ואולי זה מה שיגרום לעוד אנשים להתגייס ולתרום.

    השבמחק
  7. יישר כוח! אני כבר רואה מה האנשים שקיבלו ממך בגדים רשמו בפייסבוק, בלי בית אבל עם פראדה!

    השבמחק