יום שני, 20 בדצמבר 2010

YOU SHOULD BE DANCING


אז.. נושא התוכנית של הרוקדים אליה הגעתי לסקר היה ספיישל שנות ה- 70. בתחילת הביקור נפגשנו עם סטייליסט התוכנית, דני שנראה כמו ה"ילד הרע" של הסטייליסטים והתלהבתי מהראסטות המטופחות והארוכות שלו. לדבריו, קודם לתוכנית נערך מחקר ביו טיוב, בו צפו בקליפים של זמרים מאותה תקופה ולאחר מכן הוחלט על התלבושות של הרקדנים. תמיד תלבושת האישה תעוצב ראשונה ורק לאחר מכן יתאימו לה את תלבושת הגבר. האתגר בכל תוכנית הוא לחבר בין ההלבשה, תאורה, תפאורה, איפור, שיער, מוזיקה והמראה הכללי למכלול אחד שלם ומתואם. הסוד הוא להתאים את התלבושת לסוג הריקוד ולאדם שלובש אותה. אם לרקדן לא נוח בבגדיו, התלבושת תיפסל. מציאות הסטייליסטים בתוכנית קשה ולחוצה. לא פעם קורים בלתמ"ים כמו קרע או כתם המאיימים על שלמות התלבושת ועם בסך הכל 2 מדידות לרקדן, כמה ימי עבודה ספורים על התלבושות, תקבלו שלתלבושת הסופית....... (הפתעה) אין גיבוי!
אז החליט אחד המשתתפים בתוכנית להיכנס לחדר ההלבשה בו נערכה השיחה ולהחליף בגדים מול עיניי ומול עוד 2 בלוגריות צעירות שציחקקו קלות מהמבוכה. בואו נגיד שהוא לא השאיר לנו מקום לדימיון ושאלו ימשיכו להיות הדברים שאני "מוכנה" להתמודד איתם במסגרת הבלוג.

דני הסביר שאופנה היא סוג של מראה לחיים המשקפת את הלך התקופה ולכן ניתן להסביר את ההדפסים הפסיכודליים שהיו פופולאריים אז, את המכנסיים הגבוהים והמתרחבים ואת החצאית מיני כתוצרי לוואי של הוודסטוק ומלחמת וויאטנם. הגלולה למניעת הריון ששווקה אז בצעד חסר תקדים נתנה לנשים בעלות על גופן ותרמה לפתיחות מינית בין המינים. כבר לא היו הבדלים מובהקים בין המינים, הכל התערבב וטוויגי, ABBA וה-BEE GEES עם מראה השיער ארוך, הרזון והקול צווחני ספק אישה, ספק גבר שלהם נהפכו למובילי קהל.
לבסוף דני נתן לנו טיפ: הוא קורא לזה המראה הפחות מתאמץ: גם אם תעמדי 4 שעות מול המראה , אל תתני לאף אחד לשים לב שהשקעת בלוק כשאת יוצאת מהבית.

משם עברנו לשיחה עם עדה המאפרת (שבבעלותה בי"ס לאיפור וניסיון רב באמתחתה) שדיווחה שהפעם לצורך הספיישל הדגישו את איזור העיניים ולשם כך השתמשו בשילוב של כמה צבעים בוהקים- ירוק פיסטוק וורוד פוקסייה, המון מסקרה ואייליינר. השיחה בינינו קלחה- מסתבר שאיפור הוא עולם ומלואו ולא נגמר במשיחת מכחול. לבסוף עדה היתה נחמדה מספיק לתת לנו שיעור באיפור. גילוי: אף פעם לא הצלחתי לצייר קו אייליינר מושלם. עדה אמרה שזה עניין של תרגול וסבלנות. אני חייבת לציין שבזכות הטיפים שלה, מצבי משתפר.

LIFE- הספונסר של התוכנית


בחזרה הגנרלית צפיתי מהופנטת בכל הריקודים. כל ריקוד היה יפה מקודמו, כל התלבושות יצרו את אפקט הוואו (למרות שהיה לי vision אחר לגמרי בראש לגבי התלבושות) והתזמורת ניגנה את השירים הכי קיצביים-  DONNA SUMMER, BEE GEES והדבר היחיד שהתחשק לי לעשות זה לקום לרקוד על הכיסא שלי ולצרוח את המילים של השירים. לצערי הייתי חייבת להיות בשקט אחרת היו מלווים אותי יפה החוצה.
כמו שציפיתי תנועות הריקוד כללו סממנים של סטייל ספרות זולה, פלטפורמות, אפרו, נצנצים, פאייטים, צבעים מטאליים, דיסקו.  שנות ה-70 סטייל פורים לעם בטלוויזיה פריים טיים. אין לי מילה אחת של ביקורת להגיד על התלבושות. לתוכנית בידור הן מושלמות.




טל לפני..

אחרי- IT'S SHOW TIME חייבים לחייך















יצא לי להיות בכמה אירועים השבוע והמון התעניינו איך התנהגו אליי הכוכבים. אז ככה..הם כולם חמודים אחד אחד. כל אחד מהם רוצה לנצח ולקבל הכי הרבה קולות מהבית. הם עובדים מאוד קשה כדי להצליח ולאחדים מהם זה לא קל.  באולפן הייתי עם ג'קט עבה ומגפיים עד הצוואר ועדיין קפאתי. איך הרקדניות הללו שבקושי לבושות מתפקדות לא ברור לי. היה לי ביקור מהנה ביותר וכל הדרך הביתה זמזמתי את השיר HOT STUFF של דונה סאמר. אני לא יודעת מה איתכם, אבל בהחלט מתחשק לי לקפוץ לביקור בשנות ה-70.

6 תגובות:

  1. היי תמר! זאת לילוש [הייתי גם ברוקדים עם כוכבים], ממש נהנתי לקרוא את הפוסט! למרות שגם אני הייתי שם, קיבלתי עוד זווית חדשה חוץ משלי, למפגש. מוזמנת להציץ בבלוג שלי :)

    השבמחק
  2. את חיה טוב

    השבמחק
  3. כמה צבעים, כמה נוצץ! התוכניות האלה נראות נורא זוהרות וקלילות אבל כמו שאמרת, הכוכבים והרקדנים קורעים את עצמם בשביל השעה-שעה וחצי השבועית הזו, לא קל בכלל! שמחה לשמוע שנהנית וחווית ביקור בשנות ה70 :)

    השבמחק