יום שבת, 24 ביולי 2010

רשמים מעיר הקודש



לכבוד יום הולדתי, נסעתי עם אמא לסוף שבוע בירושלים, מחמישי עד שבת. מלאכת התכנון וההדרכה הוטלה על אמא, שעמדה במשימה ובזכותה נהניתי מאוד. בחרנו ללון במלון רג'נסי כי אמא קיבלה דיל מעולה על המלון.
כמעט ולא יוצא לי לבקר ככה סתם בירושלים. ביקורי האחרון בעיר היה לפני כמה חודשים לרגל אירוע משפחתי והביקור שלפניו התרחש באוגוסט שעבר ביריד חוצות היוצר, שאני מאוד אוהבת.

הופתעתי מאוד ממזג האוויר הנוח: ביום אין את הלחות המטורפת של תל אביב ובלילה קר כמו בחורף. מזל שהבאתי ג'קט. 
מבחינת אוכלוסייה, נדהמתי לראות המוני תיירים, ערבים וחרדים משוטטים בעיר בהרמוניות מסוימת. אין את זה ברמת אביב.  

מבחינת המלון: קיבלנו חדר בקומה שמינית עם נוף משגע ומרפסת ענקית. החדר היה מאוד נקי וללא ריח עישון (חשוב לי).
רק משהו אחד "רע" יש לי להגיד על המלון: בשבת בבוקר ציפיתי שיגישו ג'חנון ובורקסים בארוחת הבוקר אך לצערי ולהפתעתי, המלון שומר כשרות וכל האוכל שהוגש היה קר ותפל. על פלטות חשמליות הם לא שמעו כנראה.
בשישי בצהריים נכנסתי לבריכה ונחרדתי מרמת הלכלוך ששרצה שם: בדלי סיגריות, פירורי לחם, עלים וכו'. למודת ניסיון, בשבת בבוקר הייתי הראשונה להיכנס מוקדם לבריכה וככה זכיתי לשעתיים של שקט ומים צלולים עד שכל המשפחות סיימו את ארוחתן וילדים רעשניים ומעצבנים מילאו את הבריכה.

מבחינת קולינריה: בראש ובראשונה אהבנו את מסעדת "רימון" שבמתחם ממילא. האוכל היה מצוין, גם כשהמסעדה היתה עמוסה מאוד קיבלנו את המנות די מהר, לכל מנה התווסף סלט קטן כמנה ראשונה. מים קיבלנו עם עלי נענע. בתל אביב צריך פרוטקציות בשביל לקבל קרח. 

קניות: תתפלאו אבל לא קניתי כלום. הרשתות הן אותן רשתות ואני מעדיפה את המעצבים של תל אביב. אם היינו מגיעות בשבוע שבו התקיים שוק האקססוריז, כנראה שהיינו קופצות לבקר אבל הביקור נערך שבוע לפני מועד השוק.

עיר הקודש היא בהחלט לא כמו העיר ללא הפסקה וזה היה מוזר כשהכל נסגר לקראת שבת. אין איזה AM:PM ירושלמי? 
התוכנית שלנו כללה ביקור בכנסיות, בגלריות, בעיר העתיקה, בשוק מחנה יהודה, בכותל ובמוזיאונים. מדגם קטנטן של תמונות, תוכלו לראות כאן. למרות שבבלוג אני תמיד מלפני המצלמה, התשוקה האמיתית שלי היא להימצא מאחוריה. אני אוהבת לצלם ותמיד יש לי חזון בראש איך אני רוצה שהתמונה תצא. אם לצלם אין את זה, התמונות לא יצאו משהו.

נתחיל עם הכנסייה האתיופית:  



 


שכונת מאה שערים:
עשינו סיור קצרצר במקום כי לבשתי מכנסיים ולא חצאית כמו שכתוב בשלט ורצינו להימנע מאי נעימויות כלשהן. לשכונה נחזור בפעם הבאה, מאוד מעניין אותי לראות את המציאות הסודית של הקהילה הסגורה הזאת.
מה שכן, אני לא מבינה איך אפשר לאלץ אנשים להתלבש לפי קוד לבוש מסוים כדי להיכנס לשכונה "קדושה" או איך אפשר להחשיב שכונה אחת לקדושה יותר מאחרות.
 אולי גם אני אנהיג קוד לבוש לשכונת רמת אביב: אין כניסה לאנשים שלא לבושים לפי צו אופנת כיכר המדינה. אם אין לך נעלי ג'ימי צ'ו או ג'ינס שהוא לא דיזל והוגו בוס, את לא רשאית להיכנס. חיקויים לא יתקבלו בברכה אצלינו בשכונה: העונש על אחזקתם יהיה סקילה באבנים.


אחרי כמה רחובות נתקלנו בשתי המודעות הבאות:


אחרי מודעה כזאת, "האחים דובר" בטוח פשטו את הרגל. אף אחד לא רוצה לאכול ישמעאלים. בטח שלא אני.


דווקא את המודעה המפורסמת שאוסרת על גבר ואישה ללכת יחד באותו צד של המדרכה, לא מצאתי.

בחמישי בערב הלכנו למופע אור קולי במגדל דוד. החומות הוארו באורות צבעוניים, היו מיצגים יפים שליוו אותנו עד למקום הישיבה. מאוד נהניתי מהסרט שהוקרן על החומות ושהציג בצורה כל כך יפה את סיפורה של ירושלים מלפני 3000 שנה. (רציתי לצלם תמונה של המופע כדי שתבינו ממה אני מתלהבת אבל ישר קפצו עלי סדרנים ואסרו עלי לצלם). בהחלט ממליצה!


סיור בעיר בשישי בבוקר:





ביקור במנהרות הכותל: 

 נחמד לרדת מתחת לאדמה, להימלט מהחום ותוך כדי ללמוד היסטוריה. הסיור במנהרות היה כשעה וחצי. היינו אמורים לסיים אותו מחוץ לחומות, ליד המסגד אך זו היתה שעת התפילה של המוסלמים ולכן שינו לנו את המסלול ובסוף חזרנו על עקבותינו כשם שבאנו. המדריכה היתה מתנחלת עם אג'נדה ציונית בכל רמ"ח איבריה ולא הפסיקה לספר סיפורי "מורשת קרב" על אותה תקופה קדומה ולהלל את עם ישראל. כשם שהייתי חיילת מורעלת צבא, גם כאן יצאתי מהסיור עם המחשבה: "הכותל הוא שלנו". זה עבד על הצעירים שבחבורה, על המבוגרים פחות.  לדעתי, הסיפורים שלה רק המחישו את העובדה שכותל יש רק אחד והוא נצחי.

וכמו כולם- להלן הפתק שלי:


אומרים שהפייסבוק הוא המקום היחיד שבו אתה מדבר אל הקיר ומישהו עונה. אני מקווה שמישהו יענה לפתק גם בקיר הזה. גם אם חלק קטן ממה שכתבתי בפתק יתגשם, אהיה מאושרת ואסירת תודה.

מודרני פוגש ישן:


ההליכה במנהרות רצופה מסדרונות צרים ונמוכים.


באמצע המסלול נתקלתי במחזה מרגש: ישנו חדר קטן שבו מצטופפות עשרות נשים ומתפללות באדיקות. אפשר רק לדמיין את רחשי הלב שלהן באותן דקות. עקב צנעת הפרט, האישה מטושטשת בכוונה.


וזו אני במרפסת המלון.


איך לסכם את הביקור? אם חייבים לסכם, אגיד שירושלים היא גן עדן לחובבי היסטוריה.   

שיהיה שבוע טוב, מלא בדברים טובים והפתעות.

יום שלישי, 20 ביולי 2010

תחנה נווה צדק

בסוף השבוע האחרון נסעתי עם אמא שלי לנופש בירושלים. גן עדן לחובבי היסטוריה. צילמתי תמונות ממש יפות והן יופיעו בקרוב בבלוג עם רשמים אישיים שלי מהעיר.
יותר ממאה איש התקשרו או שלחו לי ברכות בפייסבוק ליום הולדתי והפכו אותי למאושרת מתמיד. עוד לא יצא לי שמאה איש שאלו לשלומי ביום אחד ולכן אני ממש נרגשת מזה. אח, חבל שלא כל יום אני חוגגת יום הולדת.
את החגיגות עם המשפחה והחברים אערוך בהמשך השבוע.

אחי הפתיע ושלח לי ברכה מיוחדת מפרו: הוא כבר 8 חודשים מטייל לו ואני רוצה שכבר יחזור לארץ:



אני והלואי (ויטון) טיילנו בצוותא בתחנה בנווה צדק:


ביקרתי בתחנה ביום שישי בבוקר,  בדיוק בזמן לשוק אורגני. התלהבתי מדוכן עם מכשיר שסוחט כמה ק"ג של מקלות קנה סוכר ומכין מהם כוס משקה. קניתי, היה לזה טעם של עשב, דיללתי עם המון מים ובסוף השקיתי עציצים עם זה. אבל רעיון נחמד.

 

אני לובשת שמלה אהובה של המותג אורבן אאוטפיטרז. כל החלקים השחורים שעל השמלה, עשויים מחרוזים. הכל. היא מאוד מיוחדת והתמונות לא עושות עימה חסד.


המקום היה מפוצץ בתיירים ולרגע דמיינתי שאני בחו"ל. בתחנה נפתחו מלא חנויות כמו אמריקן וינטג' (מותג צרפתי, לא להתבלבל עם השם), אליז, יוסף, אפרת קסוטו ועוד רבים וטובים. בהחלט מקום שווה ביקור. 


ממליצה לנסות את גלידת עוגת גבינה בגלידריה "וניליה" שבמקום. בעצם כדאי לנסות שם את כל הטעמים.

קשת: אסוס
עגילים: מכופתרות,
שרשרת:  Eclectic Eccentricity Jewellery , מהפוסט הזה
 משקפי שמש: ארמני.
כפכפים:עמנואל.


ולהלן תוצאות ההגרלה:

הופתעתי מההיענות הרבה, התלבטתי קשות והתרגשתי מאוד מחלק מהתגובות. לאחר כמה ימי התלבטות, העברתי את ההחלטה לידי חברתי ר'. שמה חסוי כי אני מפחדת שה"מפסידות" ינסו להתנקש בחייה. סתם.
פרסמתי את ההגרלה לפני שבועיים והייתי בטוחה שנגיע ל-50 עוקבים בבלוג או 300 איש שיצטרפו לדף הבלוג בפייסבוק תוך שבוע. בדרך זו, חשבתי, שיהיה לי מספיק זמן לחשוף את השמלה ושבנות מעוניינות יגיבו אליה. לצערי, הבלוג זכה ל-49 עוקבים לפני ימים אחדים וכבר לא היה זמן לפרסם את השמלה.
על כן, הבטחתי ואקיים. יהיה GIVEAWAY חדש בקרוב. 

ולהלן הזוכות:
זוג עגילים: מיכל אנגלנדר
ששרשרת זהב: revital
שרשרת כסופה: odeliaa

ברכות לזוכות. אשמח לראות תמונות שלכן עם הפרס.




המשך שבוע נפלא!

יום שני, 19 ביולי 2010

HOLIDAY

המון אירועים וחוויות עברו עלי בימים האחרונים, אעדכן הכל בפוסט הבא. ברוכים הבאים לעיצוב החדש בבלוג!

ברוכים הבאים למסיבת התה שלי:


זהו! אפשר להגיד שאני רשמית בחגיגות!



הטבעת המהממת שלי:


קצת רשמים אישיים על מצבי היום:
אני נראית כמו ילדה בת 16 מבחוץ
מתנהגת כמו בת 22
ורמת השומנים בדם שוות ערך לגבר שמן עב כרס בן 60.
אז אני לא מרגישה שגדלתי בשנה או לחילופין שגילי הביולוגי הוא.. !!!!

אני שמחה להכריז שזאת פעם ראשונה בחיי שאני עם אודם ולק בצבע אדום. לקח לי המון זמן עד שמצאתי גוונים שאני מרגישה איתם בנוח. מקווה שאהבתן.



לכבוד יום הולדתי אני רוצה לשתף אתכן בכמה דברים שאולי לא ידעתן עלי:
1- אני ג'ינג'ית מלידה. ירשתי את הכתום מאמא ולפניה במשך כמה דורות לא היו ג'ינג'ים במשפחה. מעניין..
2- בניגוד לדעה הרווחת, אינני פולנייה או רוסייה (לכל אלה שפונים אלי ברוסית ברחוב). אבא טורקי, אמא בולגריה.   תפנימו. אני סתם לבנה.
3- אני כותבת, קוראת ומדברת צרפתית שוטף.  השפה הכי יפה בעולם.
4- שונאת שזרים קוראים לי ג'ינג'ית. אני לא סחבק שלך.
5- הכי אוהבת לאכול בעולם: אפונה עם אורז.
6- יש לי אוזניים קטנות ומעירים לי על זה ברחוב. אחת אפילו שאלה בתמיהה איך אני מסוגלת לשמוע איתן.
7- שמי תמר ואני חולת ניקיון וסדר.






הפוסט הזה צולם בביתה המדהים של הדס הצלמת. היא אחראית על התפאורה ועל הקאפקייקס שנאפו במיוחד ללא גלוטן כיאה לחולי צליאק. הדס החולה, שלומי טוב אם שאלתם. העיקר שיצא טעים! הדס היא גם האחראית לעיצוב החדש של הבלוג. או לפחות עד לפעם הבאה שיתחשק לי שינוי. מה אתן אומרות? אהבתן?
 הכלב עונה לשם אינדי והוא התנהג למופת ושיתף פעולה איתנו.
לא ממש נעים לי להגיד שלכלב שלום. בתמונה האחרונה לפוסט זה תבינו למה.


התיק האדום הוא המתנה שלי לעצמי. ESCADA מקורי. עוד אין לו שם אז אני פתוחה להצעות.


UNITED NUDE שלי:






אם כבר להרגיש כמו אליסה אז עד הסוף:



והתמונה המדוברת: מצחיקה מאוד בעיקר אם עייפים:


תוצאות ההגרלה יפורסמו מחר!
בהזדמנות זו אודה לכל מי שתרם לבלוג, הציע, צילם, שיפר וכו' מרגע הולדתו.

אאוטפיט: שמלה-טופשופ, נעלים: UNITED NUDE, קשת פפיון- EBAY, תיק: ESCADA.
אני ממש מרוצה מהתמונות, מהעיצוב, מהבלוג בכלל.  יום הולדת שמח לי!

יום חמישי, 15 ביולי 2010

עוד קצת


ט"ו באב מתקרב לו (26.07) והמלשינה עומדת לשתף אתכם במבצע שווה "צועקים אהבה בראש חוצות": חברת הפרסום העולמית JCDecaux יוצאת בפעילות מיוחדת ומעניקה ל-5 זוכים מאושרים, אפשרות להציע נישואין או להצהיר על אהבתם באמצעות פרסום על גבי מודעות הפרסום בתחנות אוטובוס בתל אביב. איך משתתפים? לחצו כאן
אני לא יודעת מה איתכן אבל אני תמיד אוהבת קצת מקוריות..



חבר יקר פנה אלי לאחרונה וביקש להתיעץ מה לקנות לחברתו מתנה אפשרית לחג האהבה העברי. כיוון שאני יודעת שיש גברים שקוראים אותי (סודכם שמור עימי) בחרתי להציע מבחר הצעות לגבר:
הקלאסי: פרחים, שוקולד של רוי שוקולד או מקס ברנר, מכתב או שיר.
המפנק: יום כיף בספא, ארוחת גורמה.
המטפח: סטים של קרמים, איפור.
אני אישית אהבתי את המראה של לוריאל שהוציאו סדרה במיוחד לט"ו באב:


החושני: לבנים באפרודיטה או LA SENZA.  

לדעתי בתכלס, לא משנה מה תחליטו לעשות באותו יום, זמן איכות יחד זה הכי חשוב!


כבר תקופה לא קצרה אני מרגישה שאני צריכה שינוי ומשבוע הבא אתחיל להיפגש עם מאמן אישי או בשפת היאפים קואצ'ר. כולי תקווה שהטיפול הזה יכווין אותי למטרות שאני רוצה להשיג, ילמד אותי לנצל את המשאבים שבי לתועלת האישית שלי ובעיקר יחבר בין עצמי לאנוכי. ישנם דברים שאני רוצה להספיק להגשים, ישנם תחומים כמו אומנות שאני רוצה לפתח ולהתפתח. לכן אני מחכה בכיליון עיניים לסיים את המבחנים ולהתחיל לממש רעיונות ורצונות.  

ביום שבת בבוקר, אחרי ארוחת בוקר מוצלחת בשלוותא בנמל, הצטלמתי לתומי על גשר ולתדהמתי דייג "חוצפן" החליט להצטרף לתמונה ועכשיו גם לבלוג. מהיום אימרו הבלוג של  
PASSIONISTA&THE FISHERMAN.



עוד יומיים אהיה בת 26! שנה שעברה חגגתי בספארי ברמת גן. קומץ חברים מובחר סייר עימי בחצות הליל בגן החיות וזכינו לביקור מקרוב בכלובי האריות, קרנפים, זברות, פילים ולהאכיל ג'ירפות. אגב, את העוגה הכינו לי לא מקמח וביצים אלא.. מסושי!
השנה אני הולכת לחגוג ב..... טוב עוד לא אספר, פשוט תצטרכו לחכות לפוסטים הבאים. באמת שיש למה לחכות.

ובינתיים אני מזכירה, בשבת בערב ההגרלה ואפרסם את שמות הזוכות ביום ראשון בערב. נא להירשם!


אאוטפיט:
שמלה: אפרתה, חגורה+שרשרת: שלומית אופיר, קשת עלים: יעל שטיינברג, תיק- ASOS, כובע: משביר, סנדלים: עמנואל.

יום ראשון, 11 ביולי 2010

BIRTHDAY WISHLIST

יש לי עוד שבוע אבל אני כבר מפנטזת על המתנות:
יום הולדת יש פעם בשנה אז לכבוד המאורע קבלו את ה-WISH LIST שלי:


נעלי יונייטד ניוד:



נעלי יונייטד ניוד:



שרשרת של ליאת גינצבורג:



שרשרת של ליאת גינצבורג:


שרשרת של ליאת גינצבורג:


נעלי CHIE MIHARA:


את כל התיקים בתמונה כולל שאנל, תיק גיטרה והרמס:



קארן מילן: תודה לבנות שעזרו בבחירה

מליסה מנצנצות במיוחד:


אורנה לאלו:


נעלי irregular choice:

כל הטרנדים בתיק אחד: טורקיז, פרחים ומנומר:

שמלה של נעמה בצלאל:



עדיף לא לדעת את המחיר של הסוודר הזה:



Moschino:


שמלות של הבלוגרית לובה:




עוד קארן מילן:

ויויאן ווסטווד

תיק של פעם אבל רק בתצורה של תיק גב:
עכשיו נותר לי לבחור מי קונה לי מה.
מישהו מתנדב?
יש משהו שאתן חושבות שאני חייבת בארון?