יום שני, 3 בינואר 2011

שקוף שזה צ'יהולי



התמזל לי לבקר שבוע שעבר בפתיחת התערוכה החדשה של צ'יהולי. לפני עשר שנים ביקרתי בתערוכה של האמן במגדל דוד . התערוכה נחרתה בזכרוני ולכן וציפיתי מאוד לתערוכה החדשה.
התחלנו את הביקור בבית האופרה במשכן לאומנויות הבמה. צ'יהולי עיצב לאופרה חדשה בשם "טירתו של כחול הזקן" את התפאורה. צפינו בחזרה קצרה, דרמטית ומרגשת של האופרה כולל הסופרן והתזמורת ונהניתי מאד. החזרה הזכירה לי את "נבוקו במצדה" ואת חוויותיי הטובות משם. האופרה של כחול הזקן מבוססת על האגדה על כחול הזקן מאת האחים גרים, לא אלאה אתכם בפרטים אבל לדעתי זהו סיפור מעניין מאוד וכדאי לקרוא את האגדה.


על רקע תפאורת האופרה:


מבית האופרה המשכנו לגלריה ליטבק שמציגה את התערוכה החדשה של צ'יהולי.
שם גילו לנו שצוות מיוחד מטעם האמן הוטס לארץ במיוחד כדי לפקח על ההרכבות. מסתבר שאת המוצגים פירקו לאלפי חתיכות קטנות שהוטסו בשלושה קונטיינרים! חמישה ימים מלאים עמלו רק על התאמת התאורה המתאימה למוצגים! רק השנדליר הורוד שתיכף תראו הורכב מ-800 ארגזים בשלושה ימים!






את עבודותיו של צי'הולי אפשר לקנות. החל מ-200,000 שקלים לכד ועד מיליוני שקלים לשנדליר. ממש סמל סטטוס להמונים.

אני וצי'הולי


ואלו נעליו של האמן העמל. חליפה וסניקרס מגניבות תמיד יגרמו ללובש להיראות צעיר.




סוד הקסם של המוצגים טמון לדעתי בשקיפות ובדקיקות של החומר. לא להאמין שזוהי זכוכית.  אסטטיקה היא הקו המנחה בתערוכה. הכל יפה ועוצר נשימה.




השתקפות האור בשנדליר הקסימה אותי. בערב וביום המוצג נראה שונה להפליא.


ממליצה בחום לבקר בגלריה ולהזמין מקום מראש.

6 תגובות:

  1. מגניב, הוא נראה כמו חצי רולינג סטון חצי פיראט!

    הייתי קונה יצירה שלו בלי למצמץ, לו יכולתי.

    השבמחק
  2. מהמם... הנעליים שלו משגעות.
    אני חולה על אומנים עם שריטה (בעצם זה מה שעושה אותך אומן לא??).
    היצירות מדהימות.. אצלי בבית ישרדו בדיוק שנייה וחצי לפני שהקטן שלי יחליט לעשות מזה פסיפס!!

    עין_פשוטה

    השבמחק
  3. הא, לא יאומן שפספסתי!
    ממש מחכה להגיע לתערוכה, היא כל כך שווה ואני כל כך אוהבת את היצירה שלו. יש בה משהו גדול מהחיים (ואפשר גם לדבר שעות על שביר - כאן או לא)

    השבמחק
  4. אהבתי את הסניקרס (ייצור עצמי?) ואת הקונכיה הענקית שנראית כמו הומאז' לפטיפון.
    שיהיה בהצלחה בבלוג החדש.
    מירה-בל
    http://yomanishi.blogspot.com/

    השבמחק
  5. וואו איזה דברים מדהימים, אני רוצה את כולם אלי הביתה!!!

    השבמחק