יום שלישי, 20 בדצמבר 2011

יש נשים....



לפי הדיווחים הרשמיים אחת מכל עשר נשים חווה התעללות כלשהי. במציאות המצב יותר גרוע כי רבות בוחרות לא להתלונן על בן זוגן ונשארות מחוץ לסטטיסטיקה המדווחת.

יש נשים שלא יכולות לצאת לחופשה או לבלות ביום כיף, לא מפני שאין להן כסף או זמן פנוי, אלא כי הן חיות בפחד מתמיד. הן סובלות מאלימות פיזית, נפשית, מינית, כלכלית וחברתית ע"י מי שאמור לדאוג להן. מקובל לחשוב שזה קורה לאנשים אחרים מאיתנו אבל לפי הנתונים היבשים אלימות במשפחה היא בעיה חברתית שפוגעת בכל שכבות האוכלוסייה. בדרך כלל נשים שסובלות מאלימות שומרות את הנעשה להן בסוד, אפילו מהקרובים אליהן ביותר ומטרת הפוסט הזה היא להציג את נעמת. 


אם:
הוא מגביל אותך ואוסר עלייך לעשות דברים שאת אוהבת.
הוא מונע ממך להיפגש עם חברות ועם בני משפחה.
הוא אוסר עלייך להתאפר וקובע בעצמו איך תתלבשי.
הוא סובל ממצבי רוח קיצוניים ואי אפשר לצפות את תגובותיו.
את מעדיפה לציית לו ולרצות אותו כדי למנוע חיכוך אפשרי ביניכם. 
אולי הקשר לא בריא לך וכדאי להתיעץ עם בעלות ניסיון. 



הידעת?
* ארגון נעמת מפעיל את מרכז גליקמן בתל אביב שבו ניתנים שירותי ייעוץ וליווי משפטי, עריכת הסכמי שלום בית והסכמי גירושין, קבוצות תמיכה והעצמה לנשים נפגעות אלימות וקבוצות טיפוליות לגברים אלימים, מקלט מוגן לנשים וילדיהן. 
*מעוגן בחוק- כפל ענישה למבצעי עבירות אלימות כנגד בנות זוגם- כפל עונש למי שגורם חבלה לבת זוגו, כפל עונש למפר צו הגנה למניעת אלימות במשפחה וצו הגנה מפני הטרדה מאיימת.
*הגנה על עובדת שנאלצה לצאת למקלט לנשים מוכות- אישה הנאלצת לשהות במקלט לנשים מוכות, רשאית להיעדר מעבודתה לתקופה של עד ששה חודשים והיעדרות זו נחשבת חופשה ללא תשלום. על מעביד אסור לפטר עובדת השוהה במקלט לנשים מוכות במשך זמן ההיעדרות וגם תשעים יום לאחר תום ימי ההיעדרות.
*יש מה לעשות ויש למי לפנות. תמיד.


מרכז נעמת:
קו פתוח בתל אביב ימים א'-ה' בשעות 09:00-15:00
טלפון 03-6492469/70
קו פתוח בחיפה ימים א'-ה' בשעות 08:00-14:00
טלפון 04-8513078/9

קו חירום ארצי למניעת אלימות: 24 שעות ביממה
1-800-220-000


את לא לבד!




***החולצה הושאלה מחברת האופנה "קום איל פו" לצורך הצילומים והיא נמכרת בסניפי החברה ורווחיה תרומה למרכזי הסיוע לנפגעות אלימות ותקיפה מינית.

3 תגובות:

  1. פוסט מאוד חשוב.
    כמעט לא חושבים על זה ביום-יום.
    מקווה שאת זאת שנפשת ונהנת. ניראה מקסים :)

    השבמחק
  2. את מקסימה. כל הכבוד!

    [אגב, מה עם סיכום השנה שהבטחת?]

    השבמחק