יום שישי, 16 בנובמבר 2012

סטייל ישראלי

יש לקחים שאינם נלמדים-
על הכבוד שעשו למוסקינו ועל התנהלות ההפקה תוכלו לקרוא בבלוג "שמה עין" של חברתי דיאנה, שנכחה באירוע- לחצו עלי
בדצמבר 2011 בשבוע האופנה הקודם, כתבתי שרוב התצוגות לא התחילו בזמן, מוזמנים חיכו שעות בחוץ וגם שמעתי על כאלו שלא נכנסו כי לא הופיעו ברשימה למרות שהוזמנו מראש....חלק מהמושבים בתצוגות בכלל לא היו מאוישים וגם השנה הריטואל חזר על עצמו בדיוק מפתיע. 


דבר נוסף שמפריע לי- שבוע האופנה הישראלי הוא מעין "חג" למעצבים. זה הזמן לצאת בכתבות ענק על תוצרת ישראלית, להקים דיון רחב היקף על קושי העשייה כאן והבעיות שיש בפני מעצבים, להביא לקוחות חדשים בעזרת מבצעים אטרקטיביים אבל בישראל כמו בישראל? ד-מ-מ-ה. לא מנצלים את המומנטום.
חצי מדינה במקלטים וחצי שני עסוק בחייו ונדמה שרק את באי ודיירי "שכונת התחנה נווה צדק" מעניין דבר כזה שנקרא שבוע אופנה. 
אפילו הסילבסטר שבכלל אינו חג ישראלי שלא לדבר על יהודי זוכה לבאזז רציני מכל חטיבה אפשרית ומכוסה בכל תחום אפנתי ותקשורתי שיש. על פי כתבה שפורסמה באתר YNET (לחצו עלי)  1 מכל 4 עסקים בענף האופנה בסכנה.
מעצבים יקרים- נרדמתם?  איפה אתם?! 
המצב הזה כל כך מכעיס אותי ואת חברותיי עד שהחלטנו, בלוגריות אופנה להקים קול צעקה וקול תמיכה בעיצוב ישראלי. 
לפרטים נוספים אני מזמינה אתכן להצטרף אלינו בדף הפייסבוק שהוקם במיוחד- לחצו עלי

כדי להבהיר את נקודתי ששבוע האופנה זה דבר שחייבים לחגוג אותו ובגדול, אני רוצה לדבר על כמה מהתצוגות שהכי אהבתי:
גם השנה רנואר, שנתנה חסות לשבוע האופנה, קיימה תחרות מעצבים צעירים כשהפרס הנכסף הוא עיצוב קולקציית קפסולה עבור הרשת במהלך השנה הקרובה. מבין המעצבים שהשתתפו זכה המעצב מארק גולדברג.
גולדנברג (28) בוגר מחלקת האופנה של שנקר, כבר הספיק להתמחות אצל מעצבת העל דיאן פון פירסטנברג, לקטוף פרסים בתחרויות מעצבים בינלאומיות, ביניהן תחרות הכישרונות המבטיחים של ווג איטליה.
הדגמים שהוצגו בתצוגת הכשרונות הראו מחשבה מודרנית ורעננה שתורגמה לעיצוב בסגנון אוונגרדי ברור וכן, אני מסוקרנת לראות איך יצליח לתרגם את פרי מוחו לייצור מסחרי ברנואר. 




אמרת מיכל נגרין אמרת קיטש רומנטי קסום. 
התנהלות התצוגה- נועה תשבי כובשת אחת והמון מלאכים ואבק נצנצים.
הגברת הנערצת שסוד גדולתה הוא בטוטאל שואו מאסיבי, גם הפעם לא חרגה מאופייה העיצובי וארגנה מופע של רקדניות באמצע התצוגה. מה שאני אוהבת בשמלות של מיכל נגרין הוא שהן מצליחות להוציא מכל אישה (גם מהדוגמניות הכי רזות) את הקימורים המוחבאים באופן נשי וסקסי. 










התצוגה שסגרה את שבוע האופנה הייתה של אופיר דהאן שמתמחה בתרגום סגנונות שנות ה-50 וה-60 לשנות האלפיים. רטרו במיטבו. למרות השעה המאוחרת (התחילה בשעה עשר וחצי כשנקבעה לתשע) התצוגה הייתה מפוצצת עד תום. בית האופנה של אופיר חולש על 3 קומות באיזור מסוגנן בדיזינגוף ועל כן המעצב בחר להציג את המגוון הרחב שבעיצובו ולא התמקד בקו אחד. צעדו על המסלול שמלות כלה, שמלות ערב, חליפות מכנס, והמון שמלות קלאסיות בעיצוב נקי באורך הברך. מי רצתה סגנון קוקטי ולא קיבלה?


התצוגה דימתה אווירה של פריז בשנות ה-60: שנסונים צרפתיים ברקע, אייליינר מדויק ודרמטי, שיער אסוף ומעוגל כלפי פנים בקצוות והסטיילינג? תואם לתקופה. משקפי שמש עגולים, גדולים ואדומים מפלסטיק כמו שאני אוהבת, נעליים עדינות ונשיות, תיקי יד קטנים, שרשראות אבנים קלאסיות ובעיקר אקססוריז פלסטיק צבעוני. 


מהמוצלחות בתצוגה- שמלת ערב סטרפלס שחורה עם של משתרך מהגב, שמלה ללא שרוולים בסגנון שנות השישים עם חיתוכים גיאומטריים בצבעי כחול וירוק (השמאלית בתמונה למעלה), שמלות קלאסיות במגוון צבעים באורך הברך שיכולות להרים כל מאורע והשמלה בתמונה מתחת= להיט לוהט להיט.  



התחברתי מאוד לאלגנטיות שזעקה מכל שמלה קטנה איכותית, בעיניי סגנון נצחי שלעולם לא ימאס! 



התצוגה הייתה קצרה יחסית (בניגוד לתצוגה הקודמת של ירון מיניקובסקי שנדמה שהציג למעלה ממאה שמלות) ועל כן צירפתי תמונות מהקולקציה החדשה שלא נכנסה לתצוגה. 





יומיים לפני התצוגה קיבלתי במפתיע טלפון מאופיר דהאן בעצמו שהזמין אותי באופן אישי לביקור בסטודיו שלו ואף דאג לי לכרטיס לתצוגה הנכספת. לא הכרנו לפני הביקור ואני די שמחה על ההזמנה שכן יצא לי להכיר מעצב יחסית אלמוני בשוק הישראלי שהסגנון שלו מדבר אלי באופן טוטאלי. 
מצד שני, אני לא שמחה על העיתוי שכן שיטוט בדף הפייסבוק שלו גילה שלפני חודשיים הייתה מכירת חיסול עם הנחות של עד 70 אחוז הנחה שהפסדתי....

לבשתי לתצוגה של אופיר דהאן- שמלה בעיצובו: 







שבוע האופנה השני, שהיה אמור להתקיים בעוד כשבועיים נדחה לאמצע דצמבר. 
יעלה ויבוא מספר שניים. מחכים לך.

תגובה 1:

  1. אחרי האכזבה בשנה הקודמת, לא הסתקרנתי השנה ללכת.  אהבתי את השמלה ואת הלק על ידייך הענוגות. ועוד יותר את התיק המהמם, שוב את לא משתפת מהיכן הוא (גלי לי בפרטי בסוד, שאספיק וישאר אחד גם בשבילי)

    השבמחק