יום שישי, 19 ביולי 2013

עשו לי את השבוע

השבוע שכבר נכנס רשמית לסופו היה עמוס בדברים טובים.
אתחיל עם האי מייל היחידי שבשבילו אני רצה להיכנס לג'ימייל מדי בוקר:




6 שנים למדתי צרפתית בתיכון. מה שהתחיל כחובת למידה לחמש יחידות בגרות, הפך עם הזמן לאהבה גדולה- נעים לי באוזן והדקדוק מאתגר. בהיעדר צרפתים בחיי ובהיעדר חופשות מפנקות בצרפת כל מה שהצלחתי להשיג בעמל רב במשך 6 שנים, התאדה לו. בדיוק בגלל זה החלטתי להירשם ללימודים און ליין. 
Frantastique הוא אתר נהדר ללימוד צרפתית. מה שחשבתי שנשכח ואבד, עכשיו חוזר בזכותו...הללויה. 
מדי בוקר אני פותחת את היום עם אי-מייל כיפי שמביא איתו שיעור של כעשרים דקות. חוויה דינמית ומהנה שמביאה איתה כל יום עניין חדש. 
השיעור מתחלף מדי יום ונבנה אישית לכל אחד לפי רמת הקושי שלו. יש קטע וידאו קצר הומוריסטי וקליל שהוא נושא השיעור ועליו מתבססת הלמידה. ב-Frantastique עוברים על כל מרכיבי השפה- אוצר מילים, פעלים, זמנים, דקדוק וכו'. כל חלק מודגש בצבע אחר וכולל פעילות שונה- שאלות/ השלמת משפטים/ זהה את הנעלם... מה שמכניס עניין נוסף בשיעור. 



יש טקסט לקרוא, שיחות לשמוע ושאלות לענות עליהן באווירה נעימה ומצחיקה. כל המשפטים בשיעור מתורגמים לאנגלית ומוקראים בצרפתית. ככה אפשר גם לשמוע את הגיית המילה, לחקות את המבטא ולהרגיש כאילו אני שוב בכיתה. (אבל בעצם אני במיטה מול המחשב).
משפט היום שאחראי לסיים את השיעור בצורה פילוסופית, מקורו בתרבות צרפת וכולל דוגמית ממבחר האמנים, הציירים, הזמרים מפורסמים שיש לצרפת להציע. אני רק בשיעור 8 וכבר מכירה לעומק את השפעותיו של ויקטור הוגו. בשנייה שסיימתי את השיעור, מחכה לי אי-מייל נוסף עם תיקונים והסברים של מה שלא ידעתי וחיזוקים של "כל הכבוד" כשהצלחתי.  
אגב, את השיעורים אפשר לעשות מתי שנוח לכן. הוא יחכה בתיבת המייל גם מחרתיים או בעוד שבוע.  

קבלו סרטון לדוגמה:
http://vimeo.com/69004294
כמו שיש תוכנה ללימוד צרפתית, יש גם את gymglish ללימוד אנגלית. אותה חוויה, רק בשפה אחרת.
באנגלית, להבדיל מצרפתית, אין צורך בידע מקדים ואפשר ללמוד מהבסיס ולהרחיק עד אנגלית מחקרית או עסקית. אנגלית לכל דורש ולכל מטרה. 
הירשמו לשבעה שיעורי ניסיון חינם:
http://www.gymglish.com/europe/en/english-lessons

שאלתן את עצמכן מה הילד יעשה בחופש? זה אחלה רעיון לשמור את החומר "רענן" בראש. מי שלא חי את השפה, שוכח אותה לבסוף.



הצעה נוספת לשעות הפנאי, את הספר "בנות ריאד" כבר קראתן? מהוצאת כנרת זמורה ביתן.
288 דפים שנגמעו בתוך כמה ימים ולא הספיקו לי. אני רוצה עוד. הקוראת תמר ניר מבקשת בכל לשון של בקשה ספר המשך. תם ולא נשלם מבחינתי. 

רג'אא אל סאנע, מריאד שבסעודיה, מפליאה לספר את קורותיהן של 4 נערות בניסיונן למצוא את קולן העצמאי בעולם הערבי. סקס והעיר הגדולה גרסת הרעלה- הקידמה מול מסורת וחוקים. לאישה חילונית (וזה לא משנה לאיזו דת היא משתייכת) הספר ייתפס בעיניה כ"לא ייאמן" אלא שהמציאות עולה על כל דימיון במקרה הזה. לא סתם הספר חולל סערה בעולם הערבי ובמדינות מסוימות נאסרה הפצתו. אישה אמיצה מתארת מציאות של נשים חסרות מעמד באחת החברות הפחות מוכרות לאישה הישראלית. בסעודיה יש עדיין נושאים מסוימים בארון שאין מדברים עליהם. עד שהגיעה רג'אא....
"לא התכוונתי לשבור שום טאבו או להפוך לסמל, למורדת. רק רציתי לתאר איך אנשים נאלצים למצוא לעצמם דרכים להתנהל בתוך המסורת התרבותית. נשים צעירות שאני מכירה רוצות להיות מודרניות, מעודכנות, "בעניינים", עם סטייל. רוצות להתאהב, כמו כל צעירה אחרת בעולם".  




אחרי שנים של חיפושים, אינספור מוצרים לא מוצלחים, נמצא הקונסילר המושלם!  Select Moisturecover Cahe-Cernes של מאק. כמובן שמתאים לי הגוון הכי בהיר בסדרה- NW20, מעין בז' בהיר (הצבע בתמונה נאמן למקור). הוא עשיר בלחות ועל כן נספג בקלות, קל לעבוד איתו עם מברשת או אפילו עם האצבעות, מכסה באופן טוטאלי כהויות מתחת לעיניים והכי חשוב מתמזג עם ה-BB CREAM והמייקאפ הנצחי שלי FACE AND BODY. ניסיתי אותו גם עם חברות אחרות מלבד מאק והתוצאה הייתה מוצלחת. אפילו את ההיי לייטר אני ישר מורחת מעליו, מבלי לחכות יתייבש. 110 שקלים.  



ואסיים עם המלצה על חברת אופנה ישראלית שדוגלת במחירים טובים- קסארה XSARA. אני בטוחה ששמעתן על החברה או כבר נתקלתן בדגמים שלה כי קסארה נמצאת כמעט בכל מקום. בימים אלו התחיל הסייל והמחירים צנחו עוד יותר... 

כל אחת צריכה  Little Black Dress- LBD

ומכנסיים עם הדפס, לשדרג המראה של ג'ינס וגופייה

בהמשך ישיר לפוסט האחרון על הצבע הצהוב... שמלה מדוגמת וטרנדית לפי צו השעה. על מישהי מלאה יותר מהדוגמנית, קרי אני, הגזרה נצמדה לגוף והבליטה קימורים נחוצים. מצד שמאל- שמלת פליסה מקסי בצבע לבן עם תחרה בגב נמכרה ב-319 שקלים בעונה. כעת בהנחה. 

רכישה אחרונה שהתאימה את עצמה לכל שורטס/ חצאית/ מכנסי שרוואל שיש לי. גופייה בצבע שמנת מדורגת בדוגמת חיתוכי לייזר אתניים. עשויה בד דמוי עור שלא נדבק לגוף ובצידה האחורי היא בכלל כותנה. ככה אני אוהבת אותה- ורסיטלית. 



שיהיה לכן סוף שבוע מקסים. 








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה