יום שני, 2 במרץ 2015

השמלה שהתחפשה. תערוכת הוט קוטור הולנדית


העלימו לי חודש מהחיים.
תקופת המבחנים הבריחה לי את פברואר. מרץ התחיל ובסוף השבוע הזה התערוכה הכי הוט קוטור במוזיאון העיצוב חולון תנעל ועוד לא הספקתי להמליץ עליה.
אם עדיין לא ביקרתן, זה הזמן.מדובר בתערוכה מעניינת, מסקרנת, גרנדיוזית שמעוררת שאלות על מהות החומר. בואו! התערוכה ננעלת ב-7.3.15 והיא עד כדי כך טובה.







איריס ואן הרפן היא אחת מהמעצבות הבולטות בעולם האופנה. התערוכה מציגה מספר קולקציות נבחרות משנת 2007 ועד היום.
היא מפסלת פריטי לבוש ויוצרת פסלים חזותיים מרשימים ובלתי שגרתיים. סיפרו לי שהמשלוח לתערוכה הגיע AS IS. הבובות נחו בשלמותן בארגזים, לבושות בשמלות ולא היה צריך להרכיב אותן.
השמלות ניתנות ללבישה והן מגיעות עם רוכסנים וחלקן גם עם ביטנה. יהיה נהדר לו תשתף פעולה עם אחת הרשתות המסחריות  העממיות וכולנו נוכל להתאדר בפריט יצירתי.






אפשר להשוות את העיצובים של איריס ואן הרפן לתוצרותיהן של המדפסות התלת ממדיות. אלו שמזריקות חומר במקום דיו. הפריטים משוכללים עד כדי שלמות. חלק מהדגמים באמת יוצרו בעזרת מדפסת תלת מימדית.





החומרים בהם המעצבת בוחרת להשתמש גם הם יוצאים דופן - עור בעיבוד מיוחד, ציוד שייט סינתטי, ועצמות מטריות ילדים. התוצאה היא מראה שעלול להיתפס כחלק מעולם המודרני וגם כזה שהינו חדשני ברוח העתיד.

בקולקצית קפריולה, יולי 2011, מוצגת שמלה שנראית כמו אוסף של צינורות שחורים מפלסטיק שחובקים את הגוף. היא גדולה וגסה ומזכירה תחושות קשות. כדאי להתעכב עליה כדי להבין את הרקע לעיצוב. מתוך ההסבר לקולקציה:



אילו השראות לקחתי איתי מהתערוכה?
חשיבות הדיוק והשאיפה לשלמות.
העולם התעשייתי לא יכול להתנהל בלעדי מלאכת יד.
מלאכת יד היא הבסיס לכל.
אין חומר אורגני שלא ניתן למחזר.

האם בשנים הקרובות נוכל גם אנחנו להדפיס בגדים בבית? 


איריס ואן הרפן. מוזיאון העיצוב חולון. עד ל-7.3.15
ועד לפוסט הבא אתן מוזמנות לבקרני בפייסבוק או באינסטגרם!  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה