יום שלישי, 8 במרץ 2011

אישה אישה אישה

הגרלה הגרלה הגרלה


בסוף השבוע האחרון הגבר הזמין אותי לצימר בהפתעה.


נהניתי מהאוכל במסעדות שף שביקרנו, מהצימר ו..מהחברה כמובן.


 קפצנו לטיול במבצר באיזור נהריה, מזג האוויר הפתיע- השמש הפגינה נוכחות אבל הרוחות הפכו את החום לבלתי מורגש.  ציפיתי לראות יותר ירוק בעיניים כי ירד קצת גשם בשבועות האחרונים אבל אולי עד פסח בטיול הבא המצב ישתפר.




היום מציינים את יום האישה הבינלאומי- קודם כל אאחל יום אישה שמח לקוראות שלי.
לא קיבלתי הצעות לבזבוז צרכני מסיבי כמו שתמיד קורה בסילבסטר ובוולנטיין. להפתעתי מסעדות ת"א לא הציעו תפריט במיוחד למאורע ולא התקיימו מבצעי מכירות יעודיים לנשים. ביני לבין לעצמי עוד לא החלטתי אם ציון היום הזה מועיל או מזיק לנו. רוב הכתבות שקראתי היום בעיתונים דווקא הדגישו את מעמדן הירוד של הנשים בעולם הגברי ו"השביתו שמחה" מאשר מנו את הישגינו במהלך השנים. אפילו כשניסיתי לעורר עניין בעבודה, זכיתי לתגובות אדישות מצד הקולגות שלי.

לפני כמה שבועות נתקלתי ברעיון מהפכני בשם "עיר ידידותית" בעיתון "לאישה".
מה זאת אומרת? עיר שתתוכנן לפי הצרכים של הנשים.
מאפייניה:
עירייה שמאפשרת לנשים להביע את דעתן על תהליכים עירוניים ולהציג את רצונן, עירייה שממנה נשים לתפקידי מפתח, עיר שמאירה סמטאות אפלות (כי כל רחש של חתול רחוב מקפיץ אותנו), בונה מדרכות שרחבות ונמוכות מספיק למעבר עם עגלות ולמשחקי ילדים, עיר שדואגת ליום לימודים ארוך בבית הספר והגנים, שחושפת נשים לאירועי תרבות, פרוייקטים והדרכות שמטרתם להעצים ולטפח את נפשן. עיר ידידותית לנשים שדואגת למקומות תעסוקה שמתאימים לנשים ולמספיק מעונות יום באיזור עבודתן.
נשמע טוב. נכון? זהו נושא שתופס תאוצה ברחבי העולם. בסיאול שבדרם קוריאה הגדילו לעשות וסתמו את הסדקים במדרכות כדי שנשים יוכלו להלך על עקבים מבלי להסתכן. בארה"ב יש תחרות שנתית בטקסס וערים רבות משתתפות בה כדי לזכות בתואר הנכסף של עיר ידידותית.
"בעיר שכזאת נשים לא חייבות להסיע לכל מקום ולא מוכרחות לקצר את מספר שעות העבודה מחוץ לבית, להאט את הקידום ולהרוויח פחות". ענת מרדכי- well done. מחשבות על עתיד ידידותי כזה ליוו היום את יום האישה הפרטי שלי.

אם אתן מתעקשות לדעת איך "חגגתי" היום: קערת צזיקי עם קוביות גזר ומלפפון שנאכלה בכיף בליווי מקלות גרסיני עם קצח. גם ביום האישה לא פוסחים על חישוב קלוריות..



בשורה התחתונה, אינני צריכה יום בשנה שיוקדש לנשיות. אני תמיד אישה. בכל רמ"ח איבריי. לטוב ולרע.

2 תגובות:

  1. תמר אם תרצי לראות ירוק...בואי לאיזור שלי. הכל ירוק ברמה מעוררת השתאות! וגם יש פריחה מקסימה בכל מקום! חובה לראות.

    צרי קשר אם את מחפשת כתובת לטיול בשבת הקרובה.

    השבמחק